שנה לצוק איתן • "זו השנה השקטה ביותר בדרום, למרות שהחמאס השתקם"

    קובי פינקלר 2 Comment on שנה לצוק איתן • "זו השנה השקטה ביותר בדרום, למרות שהחמאס השתקם"
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפיקוד הדרום ישבו (גם) היום, לוחמי מערך האש וצפו במתרחש מעבר לגדר. המזל"ט שידר תמונות למסכים בהם צופים כל העת בחדר שיבולת אנשי מודיעין, שב"כ, חיל האויר ופיקוד הדרום.

    "שנה אחרי צוק איתן ואני יכול לקבוע שמדובר בשנה השקטה ביותר בשנים האחרונות. בשטח ישראל נפלו רק 8 רקטות וגם הם חלק מהמאבק הפנים עזתי בין החמאס לגיאהד העולמי" אומר גורם בכיר בפיקוד ומוסיף "החמאס מורתע מאד ומחפש הסדרה בכל דרך, הסדרה לשנים רבות קדימה של שקט. הם עושים כל מאמץ לפנות למצרים שנואי נפשם אך הרצון להסדרה חשוב יותר" הוא אומר.

    בשטח רצועת עזה החמאס משתקם. מלאי הרקטות קצרות הטווח כבר כמעט הושלם לימים שלפני המערכה בצוק איתן, במצב הרקטות הבינוניות מנסים להשלים את הפער והחוסר ורק ברקטות ארוכות הטווח יש פער של ממש.

    האזינו לקולות קשר מהקרב של חטיבת גבעתי ברפיח

    כך גם הדבר לגבי המנהרות. נכון, שבכל אחת משלושים ושלוש המנהרות שצה"ל השמיד לא נגעו ואותן לא תיקנו או השמישו אבל בניית המנהרות נמשכת כל העת "ברור לנו" אומר קצין בכיר מאד "שהחמאס למד את לקחי צוק איתן והוא ירצה לפתוח את המערכה הבאה בהפתעה מצידו. כיבוש מוצב או פשיטה על ישוב, חטיפה והריגת אנשים כמה שיותר. זה נותן אפקט תודעתי מבחינתם ולכך אנחנו נערכים. זו הסיבה שבחדרי האש לומדים כל העת על היריב ומנסים להכיר כמה שיותר מה שקורה בצד השני" אומר הקצין.

    בפיקוד הדרום כמו במטה הכללי של צה"ל יודעים היטב שהמערכה האחרונה בעזה (המוגדרת בצבא כקשה ביותר שהייתה מאז ומעולם עם הפלסטינאים לסוגיהם), הייתה ארוכה מהמתוכנן ועל כן הלקח הראשון מהלחימה הזו הוא קיצור משך הלחימה ועל כך עמלו במשך כל השנה.

    לצד הלקח הזה נלמדה חשיבות מערך ההגנה הן האזרחית והן הצבאית,נלמדו כל מערכי התת קרקע לסוגיהם ובשבועות הקרובים תכנס לפעולה מערכת שכבר הוטמעה בקרקע כדי לזהות חפירות וחללים בבטן האדמה "זו פריצת דרך שברגע שתוכרז כאפקטיבית היא תביא לשינוי בזירה" אומרים בפיקוד.

    "יש באזור פוטנציאל של שקט לשנים קדימה "אומר קצין בכיר המעורה היטב בנעשה בשטח ולכך יש גם צורך בעשייה ישראלית. מעבר להכנסת טונות שח סחורה לעזה אנחנו צריכים לדאוג לכלכלה שם ואם היינו מוציאים עוד פועלים לעבודה בשטח ישראל זה בהחלט היה יכול לעזור. יחד עם זאת הקצין שולל היתר להקמת נמל ימי צף ואומר כי יש פתרונות נוספים.

    ומה באשר לסיני?
    ראשית בשורה יש בפיקוד הדרום לתושבי אילת ולתייריה. "בנינו חליפת הגנה לאילת מכמה בחינות. גם עם המצרים, גם כיפת ברזל וגם אמצעים נוספים שנותנים מענה יעיל וטוב לעיר ולבאים בשעריה". שנית, מדברים בצבא על הקשר ההדוק עם המצרים כשהדאגה העיקרית היא לא מהרקטות אלא ממכוניות תופת,מטענים וכד' ולכך מקדישים בפיקוד את תשומת הלב המירבית.

    ולבסוף יש את ההיבט האנושי. בפעם הראשונה בצה"ל נערך תחקיר אישי מקיף על מותו של כל חלל וחלל מבין 67 החללים. התחקיר הובא אישית למשפחות בידי אלוף הפיקוד סמי תורג'מן ודי בנקודה זו כדי ללמוד שלא רק להציל חיים ולהכין את המערכה הבאה שקדו בצבא גם לתחום החללים שמו את ליבם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בסיעתא דשמייה אני נזכר בתקופה ובתפילות ובקבלות ובהחדות של עם ישראל

    2. 1

      אני נזכר בתקופה ובתפילות ובקבלות ובהחדות של עם ישראל